Durvis ver MAN e-mobilitātes centrs: MAN rūpnīca Minhenē pievēršas elektrotransportam

14.06.2021

Šodien Bavārijas Federālās zemes ekonomikas, reģionālās attīstības un enerģētikas ministrs Huberts Aivangers, MAN Truck & Bus valdes priekšsēdētājs Andreass Tostmans un MAN Group uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Saki Stimoniariss oficiāli atklāja MAN eMobility Center.

Šis ir pirmais solis, ko spēris komerciālo transportlīdzekļu ražotājs, lai sagatavotos elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanai. Teritorijā, kas aizņem aptuveni 4000 kvadrātmetru, ražošanas darbinieki reālos apstākļos testē ar akumulatoriem darbināmu kravas automobiļu sērijveida ražošanu un saņem apmācību par nozares nākamās paaudzes tehnoloģijām.

  • MAN e-mobility Center atvēršana ir starta signāls, ka šeit sāksies ar akumulatoriem darbināmu kravas automobiļu rūpnieciskā ražošana.
  • MAN prognozē augošu pieprasījumu pēc elektropiedziņas kravas automobiļiem.
  • Galvenā uzmanība tiek pievērsta darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanai drošām darbībām ar augstsprieguma tehnoloģijām.

2021. gada 9. jūnijā MAN izpilddirektoram Andreasam Tostmanam kolēģu Huberta Aivangera, Saki Stimoniarisa un nelielas oficiālu viesu grupas klātbūtnē pirmo reizi verot MAN eMobility Center durvis,
tiek skaidri parādīts, ka šeit tiek sperts solis uz transporta nākotni. “Elektromobilitāte ir galvenā nākotnes komerciālo transportlīdzekļu tehnoloģija. MAN veicina progresu sadarbībā ar mūsu klientiem. Atklājot MAN eMobility Center Minhenē, mēs dodam starta signālu, ka nākotnē sāksim arī elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanu,” stāsta Tostmans. Pāreja no iekšdedzes dzinēja uz alternatīvām piedziņas sistēmām ir ārkārtīgi svarīga sastāvdaļa uzņēmuma konsekventās pārorientācijas procesā, atklāšanas laikā sacīja Tostmans. Un turpināja: “ES nosaka, ka kravas automobiļiem, kuru masa pārsniedz 16 tonnas, līdz 2030. gadam ir jāsamazina CO2 izmešu daudzums par 30 %, salīdzinot ar pašreizējo līmeni. Mēs esam pieņēmuši lēmumu reaģēt ne tikai uz to. Mēs saskatām to kā iespēju uzņemties sociālo atbildību un ilgtermiņā ieviest ilgtspējīgus risinājumus. Atverot eMobility Center, MAN sper vēl vienu būtisku soli ceļā uz nākotnes darba vietām un mobilitāti bez CO2 emisijām.”Lai gan ar akumulatoru darbināmais pilsētas autobuss MAN Lion’s City E un furgons MAN eTGE, kas arī ir pilnībā elektrisks, tirgū jau tiek plaši izmantoti kā sērijveida transportlīdzekļi, pirmais elektriskais kravas automobilis MAN eTGM līdz šim ir piegādāts tikai klientiem Eiropā nelielās partijās. Tuvākajā laikā tas mainīsies. Bavārijas ekonomikas ministrs Huberts Aivangers atklāšanas ceremonijā uzsvēra: “Elektromobilitāte ir strauji augošs tirgus, kas ir būtisks vietējām darbavietām un vides jautājumu risināšanai, ja tiem pienācīgi pievēršas. Tādi ieguldījumi kā rūpnieciskā smagsvara MAN veiktie ieguldījumi ir piemērs tam, kā ilgtermiņā var stiprināt Bavārijas kā uzņēmējdarbības attīstības vietas pievilcību. Klimata aizsardzība un ekonomika šajā gadījumā pastiprina viena otru.”Tagad atklātajā MAN e-mobility Center komerctransportlīdzekļu ražotājs liek pamatus e-kravas automobiļu ražošanai plašā, rūpnieciskā mērogā. “Tas ļaus mums apmierināt pieprasījumu pēc bezemisiju transportlīdzekļiem visos komerciālo transportlīdzekļu segmentos – kravas automobiļu, autobusu un furgonu segmentā, lai mēs varētu sasniegt klimata politikas mērķus. Tādējādi MAN turpinās pārveidoties par ilgtspējīgu un videi draudzīgu transporta risinājumu nodrošinātāju,” skaidrojot jaunā e-mobility Center nozīmi Minhenē, saka Andreass Tostmans.

Jauna transportlīdzekļu arhitektūra rada nepieciešamību ieviest jaunus ražošanas procesus
Jaunas detaļas un jaunas sastāvdaļas, piemēram, elektriskais akumulators un motors, augstsprieguma komponenti un oranžie augstsprieguma kabeļi, atšķir e-kravas automobili no tā tradicionālās piedziņas līdzinieka. Tā rezultātā ir nepieciešama jauna transportlīdzekļa arhitektūra un atšķirīgi ražošanas etapi. Viss ražošanas process, ieskaitot transportlīdzekļa iedarbināšanas procesu, tiek veikts MAN e-mobility Center Minhenē. Turklāt ēkā ir izveidotas mācību saliņas darbinieku apmācībai. Gan darba vietā, gan ārpus tās darbinieki apgūst procesa etapus un meistarību, kas nepieciešama elektrisko kravas automobiļu montāžai sērijveida ražošanas līnijā.”MAN e-mobility Center mēs uzkrājam lietpratību, kas ļaus mums sākt elektropiedziņas kravas automobiļu sērijveida ražošanu. Šeit, reālos ražošanas apstākļos, Minhenes ražotnes darbinieki tiek izglītoti nākamās paaudzes tehnoloģiju jautājumos. Mācību programma aptver e- kravas automobiļu ražošanas procesus un drošu rīcību ar augstsprieguma tehnoloģijām. Sērijveida ražošanas testos gūtā pieredze tiek tieši izmantota ar akumulatoriem darbināmu kravas automobiļu izstrādē un ražošanā,” saka MAN Truck & Bus valdes loceklis ražošanas un loģistikas jautājumos Mihaels Kobrigers. Paredzēts, ka vienā un tajā pašā sērijveida ražošanas līnijā Minhenē tiek ražoti gan ar parastajiem dzinējiem, gan ar akumulatoriem darbināmie kravas automobiļi.

Prognozēts kravas elektroautomobiļu pieprasījuma pieaugums
E-mobilitāte kļūst arvien populārāka transporta nozarē un pasažieru pārvadājumos. Lai gan it īpaši sabiedriskā transporta uzņēmumi jau veic plaša mēroga autobusu parka elektrificēšanu, tajā pašā laika posmā ar akumulatoriem darbināmi kravas automobiļi preču izplatīšanai un tālsatiksmes pārvadājumiem nav kļuvuši tik pamanāmi tirgū, kas daļēji ir saistīts ar finansēšanas iniciatīvu un būtisku komerciālo stimulu trūkumu. Tomēr MAN sagaida, ka tuvākajā nākotnē transporta uzņēmumu pieprasījums pēc elektriskajiem kravas automobiļiem ar nulles vietējām emisijām pieaugs – daļēji klimata politikas prasību un CO2 izmaksu rezultātā, bet arī ņemot vērā, ka elektrisko transportlīdzekļu ekspluatācija kļūst arvien rentablāka. Testējot elektropiedziņas kravas automobiļu sērijveida ražošanu MAN e-mobility Center, komerctransportlīdzekļu ražotājs gatavojas klientu pieprasījuma pieaugumam pēc klimatam neitrāliem transporta risinājumiem. Plāns paredz, ka līdz 2023. gada beigām visiem attiecīgajiem kvalificētajiem darbiniekiem Minhenes kravas automobiļu ražošanas nodaļā būs kvalifikācija elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanā.

Uz nākotni vērstu darbinieku prasmju uzlabošana
MAN Truck & Bus SE un TRATON SE uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Saki Stimoniariss uzskata MAN e-mobility Center mācību programmu par svarīgu soli MAN turpmākās ilgtspējas nodrošināšanā. “Mēs vēlamies, lai nākotnes komerciālo transportlīdzekļu satiksmi veidotu klimatneitrāli transportlīdzekļi. Šī iemesla dēļ MAN e-mobility Center atvēršana ir stratēģiski svarīgs solis mūsu uzņēmuma nākotnei un darbavietu saglabāšanai. Pat ieviešot jaunas tehnoloģijas, darbinieki ir MAN lielākā vērtība, tāpēc profesionālā apmācība un nepārtraukta profesionālā attīstība ir panākumu atslēga. Pateicoties mūsu MAN darbinieku prasmēm, turpmākajos gados būs iespējams veiksmīgi ražot šīs tehnoloģijas.”