13.05.2020
Divi elektromotori, kas atrodas uz otrās un trešās ass piešķir autobusam nepieciešamo jaudu intensīvas satiksmes apstākļos. Pretstatā elektromotoriem, kas parasti ir novietoti tuvu riteņiem, šiem modeļiem ir vieglāk piekļūt, un to dizains ir vienkāršāks. Divas vadošās asis ir elektroniski sinhronizētas, un tās arī palīdz uzlabot autobusa vadāmību un stabilitāti. Turklāt jaunais autobuss ir aprīkots ar “Anti-Jacknifing Control” stabilitātes sistēmu un “Kink angle control system”, kura kontrolē posmainā autobusa salocīšanās leņķi. Atkarībā no satiksmes apstākļiem ir iespējam izvairīties no nedrošām situācijām jau laicīgi, piedziņas griezes momentu selektīvi sadalot uz divām asīm.
Turpretī divas dzenošās asis ļauj rekuperēt vairāk enerģiju, autobusam bremzējot. “Augstais rekuperācijas līmenis nozīmē, ka elektroautobuss būs efektīvs neatkarīgi no vadītāja braukšanas stila,” norāda Rudi Kučta, MAN Truck & Bus autobusu daļas vadītāja. Jaunais MAN Lion’s City 18 E pilnībā elektriskā piedziņa rada jaudu no 320 kW līdz maksimālajai 480 kW. Enerģija tiek uzglabāta 640kwh modulāros litija jonu NMC tipa akumulatoros. Baterijas ir aprīkotas ar inteliģentu temperatūras vadības sistēmu, kas ir īpaši pielāgota pilsētas autobusu specifikācijai. Šī sistēma nodrošina, ka neatkarīgi no laika apstākļiem baterijas vienmēr darbojas nevainojami. Tā rezultātā, ar uzlādētām baterijām MAN Lion’s City 18 E var veikt līdz pat 200 km lielu attālumu (un braukšanai labvēlīgos apstākļos pat līdz 270 km), visā bateriju dzīves ciklā.
Pāriešana uz elektriskās piedziņas sistēmu ir devusi pienesumu arī autobusa salonam. Pateicoties brīvajai dzinēja telpai, autobuss ir papildināts ar četrām papildu vietām aizmugurē, kā arī ir uzlabots salona apgaismojums. “Šie uzlabojumi jau ir ieviesti 12 metru autobusu versijā, un mūsu klienti tās augstu novērtē. Elektro autobusā tie vēl vairāk uzlabo komforta līmeni un nodrošina patīkamāku atmosfēru iekšpusē, ”skaidro Rudi Kučta, “18 metru garajā Lion’s City E versijā var pārvadāt līdz pat 120 pasažierus. Taču alternatīvu piedziņu izmantošana sniedz iespēju nodrošināt lielāku pieļaujamo bruto svaru – līdz pat 30 tonnām.”
Tomēr interjera dizains un tehniskās īpašības nebūt nav viss, ko var piedāvāt pilnībā elektriskais MAN Lion’s City E. Arī tā eksterjera pārdomātās formas ir palīgs intensīvajā pilsētas satiksmē. Tas lepojas ar izsmalcinātu, mūsdienīgu “smart edge” dizainu, kuru raksturo noapaļotas malas un vēl neredzēta elegance. Ne velti, starptautiskā foruma “iF Design” žūrija šogad jaunajam, elektriskajam MAN autobusam ir piešķīrusi prestižo “iF Design” zelta balvu.